Banken ontvangen klanten vanaf morgen enkel nog op afspraak

17 maart 2020 - 2 min leestijd

Banken blijven bereikbaar voor klanten

In de strijd tegen de verspreiding van het coronavirus spelen ook de Belgische banken hun rol. Zij blijven open om de Belgische consument maximaal te ondersteunen in deze bijzondere periode.

Doordat de overheid echter verplaatsingen buitenshuis ontmoedigt zullen zij vanaf woensdagochtend enkel nog klanten op afspraak ontvangen tijdens weekdagen.

Ze blijven zowel in de week als in het weekend beschikbaar om hun klanten telefonisch of per chat te woord te staan.

De ATM’s blijven perfect werken en ook mobiel bankieren, internetbankieren en digitaal betalen blijven op elk ogenblik mogelijk, ook in het weekend.

Deze situatie is evolutief en kan de komende periode nog veranderen. Gezien de ernst vragen de banken met aandrang om bankverrichtingen digitaal uit te voeren en vanop afstand contact te nemen met hun bank.

Burgers en bedrijven kunnen met vragen en financiële bezorgdheden terecht bij Febelfin en hun bank

De maatregelen die de overheid heeft getroffen om de verspreiding van het coronavirus in te dijken hebben soms verregaande financiële gevolgen voor bedrijven en hun werknemers.

Febelfin roept iedereen op die in financiële moeilijkheden zit of dreigt te komen om tijdig met hun bankier te gaan praten. Samen kunnen oplossingen gezocht worden om het hoofd boven water te kunnen houden.

Om iedereen bij te staan met hun vragen en moeilijkheden heeft Febelfin een centraal contactpunt opgezet. Bedrijven kunnen er terecht met vragen over steunmaatregelen van de regering en mogelijke maatregelen die de banken kunnen voorstellen. Particulieren kunnen er hun vragen kwijt over potentiële terugbetalingsmoeilijkheden door de coronacrisis.

De contactpunten per bank/ kredietmaatschappij

Ook de banken en kredietmaatschappijen hebben een dergelijk contactpunt.