2 min leestijd
  • Digitaal bankieren is tijdens de coronacrisis meer dan ooit aangeraden.
  • Niet iedereen is vandaag even digitaal onderlegd.
  • Febelfin heeft een speciale website rond digitaal bankieren opgezet: www.febelfin.be/digitaalbankieren
  • Lukt digitaal bankieren niet, dan kunnen klanten hulp aan hun bank vragen.

In volle coronatijden leven we met z’n allen veel digitaler dan vroeger. Dat geldt ook voor bankieren. Om de verspreiding van het coronavirus zo veel mogelijk te helpen indijken, worden digitaal bankieren en betalen aangeraden. Maar niet iedereen is even digitaal onderlegd. Wie vandaag de stap naar een digitaler bankleven (nog) moet zetten, kan terecht op de website www.febelfin.be/digitaalbankieren.

Praktische filmpjes wijzen de weg

Op deze website vinden mensen heel wat praktische informatie terug om onmiddellijk zelf aan de slag te gaan met digitaal bankieren. Aan de hand van korte filmpjes wordt onder andere getoond hoe je de app van je bank opent, hoe je je rekeningen consulteert of hoe je een overschrijving doet.

Ook aan veiligheid wordt aandacht besteed. Net zoals aan digitaal betalen. Vorige maand lanceerde Febelfin hiervoor al enkele filmpjes die stap voor stap uitleggen hoe je kan betalen met de kaart, hoe je kan betalen met een QR-code of hoe je contactloos kan betalen met de kaart. Deze filmpjes werden nu ook in de site van digitaal bankieren verwerkt.

De bank staat klaar

Voor wie er niet in slaagt om digitaal te bankieren, staat de bank klaar. Wie wil, kan zijn / haar bank telefonisch contacteren en vragen om hem / haar te helpen om de opstart te doen. Op de website www.febelfin.be/digitaalbankieren staan de telefoonnummers van de bank netjes opgelijst.

Banner Gezinsbond

Gezinsbond sensibiliseert mee

De Gezinsbond trekt samen met Febelfin aan de kar om mensen digitaal vaardiger te maken. In het Bondnummer dat deze week in de bussen valt van de geabonneerde gezinnen, staat een banner naar de website.

go to top