Met de smartphone betalen in je zaak? Dit heb je nodig.

2 min leestijd

Betalingen met een smartphone of smart device gebeuren ofwel contactloos via de NFC-technologie ofwel via een QR-code.

 

Wat heb ik nodig voor een contactloze betaling?

 

Om je klanten contactloos te laten betalen met hun smartphone, heb jij een betaaloplossing voor kaartbetalingen nodig: een betaalterminal of een kaartlezer gekoppeld aan je smartphone of tablet.  

 

Je klant heeft een smartphone nodig met een NFC-chip en een app die contactloze betalingen toelaat. 

NFC staat voor Near Field Communication. Je herkent NFC aan de vier golfjes op de kaart. 

Betalen via een QR-code

 

Wat heb ik nodig voor een betaling via QR-code?

Elke transactie genereert een unieke response code (quick response code) die je klant moet scannen om af te rekenen. Je klant kan deze scannen ofwel op het kassascherm, op het scherm van de betaalterminal of op een sticker (bv. bij Payconic by Bancontact).

Je klant heeft een smartphone nodig met een app die de code kan scannen.

Voor meer informatie. Neem contact op met de leverancier van je betaalmogelijkheid of je bank.