2 min leestijd

Met een overschrijving zet je een som geld over van de ene naar de andere rekening. Overschrijvingen worden vooral gebruikt bij het betalen van facturen.

Als je een factuur ontvangt, zit daar meestal een overschrijvingsformulier aan vast. Is dat niet het geval? Dan ontvang je minstens de volgende gegevens die je nodig hebt om een overschrijving uit te voeren: 

  • de naam van het bedrijf/de organisatie

  • het rekeningnummer van het bedrijf/de organisatie

Vaak bevat het overschrijvingsformulier ook een gestructureerde mededeling. Neem die zeker mee bij het uitvoeren van je overschrijving. Alle gegevens kan je vlot invoeren via digitaal bankieren.

Hiermee bedoelen we bankieren via je computer, tablet of smartphone.

Een andere mogelijkheid is om het papieren (rode) formulier in te vullen en ondertekend terug te bezorgen aan je bank. Opgeletsommige banken rekenen kosten aan voor een manuele verwerking. 

Meer weten? Neem een kijkje in onze brochure.

Lees meer