6 min leestijd

1 gouden regel voor wie het financieel moeilijk heeft: praat erover met je bankier

Zit je in financiële moeilijkheden of bestaat de kans dat je in een financieel moeilijke situatie terecht komt? Een gouden raad: neem tijdig contact op met je bankier en praat erover. Zo kan die samen met jou de mogelijkheden voor jouw situatie bekijken. 

Belangrijk: de periode om een verlening van het betalingsuitstel van je hypothecair krediet aan te vragen, is intussen afgelopen. Bij vragen over je financiële situatie, raden we je aan contact op te nemen met je bank via de contactpunten hierboven.

Hieronder vatten we de belangrijkste info rond het betalingsuitstel van je hypothecair krediet en ondernemingskrediet samen. 

houses

Ben je een particulier en ...

... zit je met vragen over de afbetaling van jouw woonkrediet?

>> Naar het charter betalingsuitstel hypothecair krediet >>

>> Naar de vragen en antwoorden over betalingsuitstel hypothecair krediet >>

... heb je vragen over de afbetaling van je consumentenkrediet(en)?

>> Naar de vragen en antwoorden over het betalingsuitstel consumentenkrediet >>

... zit je met andere vragen over jouw bankzaken?

>> Naar de FAQ mijn dagelijkse bankzaken >>

... zit je met financiële zorgen en wil je erover praten met je bankier?

>> Naar de contactpunten van de banken/ kredietmaatschappijen >>

... heb je een probleem waar je samen met je bank niet uitkomt?

>> Naar de website van Ombudsfin >>

 

Niet gevonden wat je zocht? 

>> Stuur dan zeker een mailtje naar het centraal contactpunt van Febelfin: corona@febelfin.be >>

werkman

Ben je een ondernemer / onderneming en ...

... zit je met vragen over de afbetaling van jouw ondernemingskrediet?

>> Naar het charter betalingsuitstel ondernemingskredieten >>

>> Naar de vragen en antwoorden over betalingsuitstel ondernemingskredieten >>

>> Naar de garantieregeling van de overheid voor bedrijven en zelfstandigen >>

... zit je met financiële zorgen en wil je erover praten met je bankier?

>> Naar de contactpunten van de banken/ kredietmaatschappijen >>

... heb je een probleem waar je samen met je bank niet uitkomt?

>> Naar de website van Ombudsfin >>

 

Vind je toch het antwoord niet in de vragen hierboven?

>> Laat hier dan zeker een bericht achter >>

Campagne met Leah Thys

Opgelet voor phishing

Opgelet voor valse berichten uit naam van je bank (of een ander bedrijf) waarin je wordt gevraagd naar je codes.

Dit is phishing. Fraudeurs misbruiken volop de coronacrisis om je te misleiden.

go to top