4 min leestijd

Ook vandaag zorgt de coronacrisis nog steeds bij heel wat mensen voor financiële problemen. Misschien is dat bij jou ook het geval? Hieronder lijsten wij, zowel voor particulieren als ondernemingen, de laatste informatie en mogelijke oplossingen op.

Je bent particulier en je...

Je bent ondernemer en je...

Febelfin raadt iedereen, die in financiële moeilijkheden dreigt te komen, aan tijdig contact op te nemen met zijn/ haar bankier.. Zo kan je bankier samen met jou de mogelijkheden voor jouw situatie bekijken.

Om ondernemingen en particulieren wegwijs te maken in de oplossingen op maat, heeft Febelfin  de leaflets “Praat met je bankier voor het te laat is” opgemaakt.

Hoe contacteer ik best mijn bank?

Bij een vraag over je financiële situatie kan je ervoor kiezen om ofwel het plaatselijk bankkantoor ofwel het corona contactpunt van je bank te contacteren. Welke optie je ook kiest, check eerst even of je een afspraak moet maken om langs te kunnen gaan bij je bank. Het makkelijkst is om je bank te contacteren via telefoon, e-mail of chat.

In de strijd tegen de verspreiding van het coronavirus ontvangen heel wat banken klanten enkel op afspraak, en dit voor noodzakelijke verrichtingen (bv. een overschrijving die de limiet van digitaal bankieren overschrijdt). Controleer dus zeker of je een afspraak moet maken of je zo bij je bank terecht kan.

Banken blijven op elk moment van de dag digitaal beschikbaar

Digitaal bankieren (d.w.z. mobiel bankieren en internetbankieren) en digitaal betalen (d.w.z. betalen met de kaart of met de smartphone) is altijd mogelijk, op elk moment van de dag. Ook geld afhalen kan steeds. De bankautomaten blijven operationeel, weliswaar met respect voor social distancing bij de gebruikers ervan.

Klanten die hulp nodig hebben, kunnen hun bank ook telefonisch, via mail of via chat bereiken. Vaak kan dat zowel in de week als in het weekend.

go to top