1 min leestijd
Groot-Brittanië

De Brexit is een feit. Het akkoord dat op de valreep werd onderhandeld, is sinds begin dit jaar van kracht. Het Verenigd Koninkrijk heeft nu het statuut van ‘derde land’ en dat brengt heel wat veranderingen met zich mee voor Europese burgers. Langere wachttijden bij douanecontroles, extra administratie en het verdwijnen van het populaire Erasmus programma zijn slechts enkele voorbeelden.

Maar wat betekent dit voor jou als bankklant? Gelukkig niet erg veel. Voor de meeste particuliere klanten verandert er niets en het betaalverkeer zal blijven functioneren zoals voordien. Dankzij de nodige voorbereidingen is de financiële sector klaar om eventuele veranderingen op te vangen. Elke bank heeft een eigen Brexit-plan om alles in goede banen te leiden en zal de ontwikkelingen blijven opvolgen om bij te sturen indien nodig.

Ondernemingen die te lijden hebben onder de gevolgen van de Brexit of vrezen in moeilijkheden te komen door de impact van het nieuwe handelsakkoord, nemen best tijdig contact op met hun bank om samen naar mogelijke oplossingen te zoeken.

go to top