2 min read

Ook vandaag zorgt de coronacrisis bij heel wat mensen voor financiële problemen. Is dat bij jou ook het geval? Een gouden raad: neem tijdig contact op met je bankier en praat erover. Zo kan je bankier samen met jou de mogelijkheden voor jouw situatie bekijken.

Belangrijk: de periode om een verlening van het betalingsuitstel van je hypothecair krediet aan te vragen, is intussen afgelopen. Bij vragen over je financiële situatie, raden we je aan contact op te nemen met je bank via de contactpunten hierboven.

Hoe contacteer ik best mijn bank?

Bij een vraag over je financiële situatie kan je ervoor kiezen om ofwel het plaatselijk bankkantoor ofwel het corona contactpunt van je bank te contacteren. Welke optie je ook kiest, check eerst even of je een afspraak moet maken om langs te kunnen gaan bij je bank. Het makkelijkst is om je bank te contacteren via telefoon, e-mail of chat.

In de strijd tegen de verspreiding van het coronavirus beslisten heel wat banken half maart om klanten enkel op afspraak te ontvangen, en dit voor noodzakelijke verrichtingen (bv. een overschrijving die de limiet van digitaal bankieren overschrijdt).

Sommige banken werken nog steeds volgens dit principe, bij anderen kan je intussen zonder afspraak terecht.

Banken blijven op elk moment van de dag digitaal beschikbaar

Digitaal bankieren (d.w.z. mobiel bankieren en internetbankieren) en digitaal betalen (d.w.z. betalen met de kaart of met de smartphone) is altijd mogelijk, op elk moment van de dag. Ook geld afhalen kan steeds. De bankautomaten blijven operationeel, weliswaar met respect voor social distancing bij de gebruikers ervan.

Klanten die hulp nodig hebben, kunnen hun bank ook telefonisch, via mail of via chat bereiken. Vaak kan dat zowel in de week als in het weekend.

go to top